Eno leto je zelo malo časa… Pa vendar? V enem letu se lahko naša LinkedIn pot popolnoma obrne. Nejc Jamšček je dokaz, da se odločitve pri katerih trdno vztrajamo izplačajo. V samo letu dni je dosegel, da je prešel od nekoga, ki je pasivno prisoten v digitalu do nekoga, ki si je zgradil tako močno prezenco, da je 22 maja premierno na Mighty Sales dogodku prvič predaval v živo o svojih LinkedIn uspeških!
Pot do uspeha na LinkedInu
Nejčeva pot na LinkedInu se je začela iz želje po transformaciji svoje karierne poti. Delo iz kjerkoli po svetu, samo z računalnikom ga je privlačilo in tako se je pričela njegova digitalna pot. Po odhodu iz vojske in delu v freelancerstvu je spoznal pomembnost gradnje osebne znamke in pozicioniranja v svetu digitala.
Februarja 2023 se je tako odločil za zavezo, da bo v prihodnjem letu dni vsak dan objavljal uporabne LinkedIn vsebine. S tem "eksperimentom" je občinstvo povečal iz 200 na skoraj 11,5 tisoč sledilcev. V samo letu dni. Predanost, konsistentnost in širjenje znanja so postavile temelje za njegov uspeh.
“Collecting ideas on the go”
Največji izziv pri rednem objavljanju in pisanju objav?
Navdih
Strinjamo se, da se vsi zavedamo kako pomembna je redna objava vsebin na socialnih omrežjih. Pa vendar, kaj storiti, ko za objave preprosto ni navdiha? Ko vemo, da je treba objavo narediti, pa nikakor ne vemo kaj objaviti in kako spisati opis? Kako poskrbeti, da imajo objave vedno neko dodano vrednost in bodo zanimive uporabnikom do te mere, da nam bodo zaradi njih redno sledili?
S podobnimi vprašanji se srečujemo prav vsi, tudi močne LinkedIn persone. Ena izmed njih je Nejc, ki je tekom svojega predavanja ob takih blokadah svetoval naj navdiha ne omejujemo le na delovno okolje. Največ idej bomo dobili ko tega ne bomo pričakovali. Ko so naši možgani sproščeni, dobimo boljši dostop do kreativne strani sebe. Ravno takrat, pa naj bo to tekom športne aktivnosti, tekom kuhanja ali kjerkoli drugje, si ideje zapišimo. Seveda to ne pomeni da delu namenimo cele dneve. Z zapisom ideje omogočimo lažje delo sebi, ko bo čas za delo. Ideje bodo tako sveže in ne prisiljene, kar pomaga, da bodo tudi objave bolj kakovostne.
Poleg kvalitete je pomembno tudi, da se držimo rdeče niti objav. Objave naj bodo fokusirane na različne tematike, ki se skupaj povezujejo v eno večjo, bolj obsežno tematiko, ki spremlja naš celoten profil.
Kaj pa je pri objavah poleg konstante objav in kvalitete le teh še pomembno?
Originalnost
Veliko je govora o avtentičnosti objav. Sploh zadnje čase na socialnih omrežjih. Kako poskrbeti, da so naše objave originalne in avtentične, pa vendar lahko ponudijo dodano vrednost bralcem? Nejc stremi k odgovoru, da ni cilj originalnosti kaj objavljamo, kaj zapišemo, ampak na kakšen način predajamo naše znanje in izkušnje na naše bralce. S tem, da skozi vse naše objave obdržimo enakomeren, pristen način izražanja bomo zveneli avtentični naše objave originalne ter mi, zaupanja vredni. S takim načinom zapisov in izražanja bomo ljudem vzbudili zaupanje v nas in navsezadnje tudi v naše storitve.
Ob vsem govoru o originalnosti in avtentičnosti pa seveda ne moremo mimo vprašanja, kaj narediti, ko uporabljamo profil že več let? O večini zadev in tematik imamo že spisane objave, pa vendar ni nekih novih tematik o katerih bi lahko pisali. Veliko avtorjev se poslužuje re-uporabe svojih prejšnjih objav. Ko objava “odstoji” na vašem profilu že nekaj časa, je zelo malo možnosti, da kdo od novejših sledilcev pride do nje. V kolikor je to še vedno tema, ki je aktualna, je povsem smiselno objavo ponoviti, vendar na drugačen način.
Mogoče smo skozi čas dobili drugačen pogled na zapisano? Mogoče bi bilo smotrno spremeniti način zapisa objave? V zadnjem času opažamo porast video vsebin na socialnih omrežjih. Bi lahko svojo staro objavo, ki je vsebovala dolg opis in slikovni material spremenili v video vsebino, kjer enako zadevo bralcem predstavimo na bolj atraktivni način? Odgovor je, ja! Aktualne teme so vedno nekaj, o čemer je treba pisati. To ne pomeni, da se objave po določenem času ne smejo ponoviti oziroma dobiti drugačne perspektive, samo zato, ker ste o tem že pisali. Enako meni Nejc, ki je zagovornik re-uporabe starih objav in pravi, da to strategijo kar pogosto uporablja. Do sedaj se je izkazala za izjemno smiselno in zato tudi svetuje, da se več ljudi odloči za podoben način.
Jasni cilji
Preden pa se sploh lotimo objavljanja vsebin na LinkedInu, preden postavljamo optimizacije in strategije pa je najbolj pomemben korak določitev ciljev. Ves čas objavljanja je namreč pomembno, da imamo pred seboj jasen cilj, kaj želimo doseči s temi objavami?
V kolikor naši cilji niso jasno postavljeni namreč ne bomo mogli dosegati rezultatov. Objave za voljo objav ne koristijo ničemur, tudi če je njihov performance dober, če mi na koncu od njih ne pridobimo nič. Določitev kaj je prva stopnička, ki jo želimo doseči prek objavljanja vsebin na LinkedInu, pa naj bo to število sledilcev, število novih kontaktov ali karkoli drugega je pomemben začetnik mejnik, da vemo, da se naš trud res obrestuje in, da se z dosego te prve stopničke pomikamo k bolj dolgoročnim ciljem.
Ključna načela učinkovitega povezovanja
1. Personalizacija je ključna
Nejc je poudaril, da morajo biti Linkedin sporočila za povezovanje osebna in prilagojena prejemniku. Splošna sporočila se zlahka prezrejo, medtem ko je sporočilo, ki odraža specifične interese in potrebe osebe, veliko bolj verjetno, da bo prejelo odgovor in tudi povezavo. Personalizacija pokaže, da cenimo osebo, s katero se želimo povezati, in da smo si vzeli čas za pregled in razumevanje njenega profila in interesov.
2. Ozka usmerjenost
Pri gradnji mreže je ožja usmerjenost bolj efektivna od vsesplošnih povezovanj. Kaj je ključno? Da ne poskušamo ugajati vsem. Tudi Nejc je svojo pot pričel z drugačno mentaliteto in praktičnimi koraki, preko česar je identificiral občinstva, ki so za njegove storitve aktualna. Ključ je identifikacija specifičnega občinstva, ki je za vas in vašo storitev aktualno in sestavite sporočila, ki se neposredno nanašajo nanje. Ta pristop ne samo izboljšuje stopnjo odzivnosti, ampak tudi pomaga pri gradnji mreže kontaktov, ki so bolj relevantni in dragoceni.
3. Doslednost in potrpežljivost
Gradnja kakovostne mreže ne poteka čez noč. Zahteva dosledno prizadevanje in potrpežljivost. Nejčeva lastna izkušnja vsakodnevnega objavljanja vsebin skozi 365 dni je dokaz moči konsistentnosti. Redne, visokokakovostne vsebine vas ohranjajo vidne in relevantne v toku novic in objav vaše mreže, kar povečuje možnosti za smiselne povezave.
Pomembnost izpostave
Kljub rednemu in konsistentnemu začetnem objavljanju pa tudi Nejcu ni vse steklo od začetka. Skozi cikel prvih par mescev se je naučil, da ne glede na to kako redne ter poučne so njegove objave, je vseeno izredno pomembno tudi obvladati Linkedin algoritem. Iz lastne izkušnje je poudaril, da so se pravi rezultati na njegovem osebnem profilu začeli kazati šele po tem, ko se je začel izpostavljati pri drugih. Veliko komentiranja, podajanja svojega mnenja ter sledenje drugim objavam nam namreč omogoči, da nas Linkedinov algoritem prepozna in "označi" kot nekoga, čigar objave so bolj dragocene in s tem višje prikazane ostalim sledilcem.
Nasveti za ustvarjanje vsebin
Dokumentiranje izkušenj: Delite svoje lekcije, napake in zgodbe. Avtentične vsebine iz osebnih izkušenj bolj odmevajo pri občinstvu in prinašajo boljše rezultate. Vaša skupnost se bo preko teh osebnih zgodb povezala z vami in vas na ta način še raje spremljala, saj bodo vedeli, da se za profilom skriva pristna osebnost.
Povratne zanke: Pišite, testirajte, zbirajte povratne informacije, analizirajte in prilagajajte. Ta proces pomaga pri izpopolnjevanju vsebin in povečanju njihovega vpliva.
Jasnost in struktura: Imejte jasen cilj za svoje vsebine in jih dobro organizirajte. To pomaga pri ohranjanju doslednosti in zagotavljanju, da so vaša sporočila razumljena.
Gradnja odnosov
Povezovanje ni samo objavljanje vsebin, temveč tudi interakcija z vašo mrežo. LinkedIn algoritem je specifičen in za uspeh, ga je potrebno razumeti. Pokazatelj uspeha v primeru Nejca, je potrdil pomembnost komentiranja objav, pa tudi odgovarjanja in pogovorov v zasebnih sporočilih. Te interakcije gradijo odnose in vašo mrežo naredijo močnejšo in bolj angažirano. Ne samo dobri Linkedin rezultati, z pogovori in interakcijo s svojimi sledilci si gradimo raznovrstno mrežo posameznikov iz različnih področij.
Zaključek
Predavanje je bilo usmerjeno v uporabo LinkedIn platforme za osebnostno rast in prepoznavnost v strokovnih krogih. Poudarek na personaliziranih, ciljnih in doslednih povezavah, skupaj z avtentičnim ustvarjanjem vsebin, zagotavlja jasen načrt za vse, ki želijo zgraditi kakovostno mrežo na LinkedInu. S sledenjem načelom boste povečali svojo vidnost, spodbujali smiselne povezave in dosego vaših kariernih ciljev. Stvari se ne spreminjajo čez noč, zato je najbolj pomemben ključ do uspeha še vedno konsistenca. Spremljajte podobno misleče in kdaj, ko ne bo navdiha za novo objavo iščite navdih pri vaši skupnosti. S skupnimi temami boste razvili tudi kvalitetnejše in pristnejše medsebojne odnose.
Vas zanima še več? Spremljajte nas na družbenih omrežjih!